Co każde laboratorium powinno posiadać żeby rzetelnie pracować?

Laboratorium
Każda placówka badawcza wymaga ciągłości dowozów nieodzownego asortymentu. Pośród sortu akcesoriów pierwszej potrzeby na czołowe miejsce wysuwają się pipety serologiczne oraz statyw na probówki.

Bez tych dwóch elementów prawidłowe funkcjonowanie placówki laboratoryjnej nie jest wykonalne.
pipety serologiczne, to tuleje zrobione ze szkła jak i plastiku służące do przenoszenia i dokonywania pomiaru cieczy. Pipety serologiczne rozdzielają się na kilka typów jak:

medycyna - obrazeczek
Autor: Piotr Drabik
Źródło: http://www.flickr.com

– Pipeta Pasteura. Uosabia ona sobą potoczny rodzaj pipety – tuleja szklana miesząca 1 ml. Dzięki niej pobierane są drobne miary różnorodnych substancji.

– Pipeta miarowa. Jej długość wynosi pomiędzy 25 cm – 1 m. Na wierzchu szklanej tulejki zaznaczona jest dokładna skala. Tego sortu pipety serologiczne na swoim zakończeniu mają rozpoznawalne ściągnięcie. Miarowymi pipetami serologicznymi posługują się laboranci w celu wyjątkowo dokładnego odmierzenia badanej cieczy.

– Pipeta automatyczna. Tego rodzaju pipeta serologiczna jest rozwinięciem minionego modelu. Substancja jest w tym przypadku brana tylko do końcówki pipety przy użyciu tłoczka. Ponadto takie pipety serologiczne uposażone są w dokładne pokrętło regulujące, gdzie wymiar branej objętości jest większy niż w mniej zaawansowanych modelach.
Pipety serologiczne używane są do transportu cieczy do aseptycznych probówek.

Pipety serologiczne nieodłącznie łączą się z drugim podstawowym sprzętem laboratoryjnym, jakim jest statyw na probówki. Typowy stojak lub statyw na probówki skonstruowany jest z masywnej głównie żeliwnej podstawy z przytwierdzonym stalowym prętem, na którym za pomocą specjalnych „łap” zawiesza się aparaturę badawczą.

Znalezienie sprawdzonej aparatury nie sprawia sporych problemów. Zalecane jest jednak w trakcie przeszukiwania sieci www rozbudowanie standardowych fraz w typie: „pipety serologiczne” oraz „statyw na probówki” o parę pobocznych np. „promocja” , „hurt” , „wytwórnia”. Ułatwi to skonkretyzowanie efektów poszukiwań.